Sider

søndag 10. juni 2012

Hvordan Lillefashion ble til..

Har du hørt om Lille??

Lille er en liten bjørn jeg kjenner. Egentlig er Lille en Julenissebjørn som lå alene og forlatt og så trist ut. Så kom en hyggelig mann og sa: "næmmen ligger du her du da? Kom så skal du få bli med meg hjem." Gjett om Lille ble glad. Og etterpå har de vært uadskillelige.

Men jula var over og Lille la bort nisselua. Og han ble med det så kald på hodet. Han ble litt sjalu på sin store venn som hadde en god og varm lue. Derfor ønsket Lille seg sårt en lue han også.

Lilles sjarm og sjel er vanskelig å motstå, så en ide formet seg i mitt hode.
Jeg må hekle en lue til Lille lik den "pappa'n" har.
Jeg hadde jo akkurat lært å hekle så det var jo midt i blinken.
Rett hjem å finne restegarn.
Men Lille hadde jo fått en storebror, så da ble det to.. luer..


Og når jeg var så godt i gang så fant jeg fram symaskinen og laget hettegensere til dem også.
Og Lillefashion var et faktum. (det var jo selfølgelig en spøk i starten...)


Se så stolte de ble med nye jakker. Akkurat som "pappa".




"Pappa" ble jo også glad fordi at guttene liknet på han med like jakker og luer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar