Sider

lørdag 28. juli 2012

Krympeplast og stempel = kule knapper / Shrink Plastic and stamp = cool buttons




Før sommer'n kjøpte jeg krympeplast og i går bestemte jeg meg for å prøve den ut.
Husker å ha sett bilder på nettet (ett sted) av knapper folk har laget av krympeplast så bestemte at det var det jeg ville prøve.

Frem med StazOn og valgte stempel fra Kanban: STAMP9023 Lucy.


Before the summer I bought shrink plastic and yesterday I decided to try it out.
Remember seeing pictures on the internet (some place) of the buttons people have made ​​of shrink plastic so I decided that it was what I wanted to try.

Out with StazOn and chosen stamp from Kanban: STAMP9023 Lucy.


Først lagde jeg en prøve, for å se hvor mye plasten krympet.


Jeg brukte embossingpistolen (varmepistol) å krympe plasten med og det funket kanonbra.
 Men skulle ha hatt noe å presse med for å få et flatere sluttprodukt.
Men knappene fikk et utseende som minner om perlemorknapper som jeg liker veldig godt.

I used the embossing tool (heat gun) to shrink the the plastic with and it worked like a charm.
I should have had something to push down with, to get a flatter end product.
But the buttons got a special personality that resembles mother of pearl buttons, which I like very much.


Stemplet opp så mange jeg fikk plass til på arket (5 stk + prøven)
Og stanset de ut i Bigshoten med spellbinders nestabilities dies (S4-114)
sirkel 3 1/4 tomme  (ca 8,4 cm)

Stamped as many I could fit on the sheet (5 x + sample)
And punched them out with the Bigshot and Spellbinders nestabilities dies (S4-114)
circle 3 1/4 inch


Før krymping og fargelegging så de slik ut.

They looked like this before shrinking and coloring.


Etter krymping og fargelegging ble de slik og har en størrelse på 3,5 cm
Jeg har fargelagt med Promarkers. Det var ikke så lett på den glatte plasten og ikke alle fargene var lette å se før krympingen, men fargene ble bra etterpå. Det hadde sikkert vært lettere å fargelegge på hvit plast. Og om jeg hadde slipt plasten litt med fint sandpapir. Prøver det nestegang.

After shrinkage and coloring, they were like this and has a size of 3.5 cm I have colored with Promarkers. It was not easy on the smooth plastic and not all colors were easy to see before shrinkage, but the colors were fine afterwards. It would certainly have been easier to color on white plastic. And if I had sanded plastic a bit with fine sandpaper. I'll try it next time.

Fordi jeg brukte StazOn til å stemple med og promarkers til å farge med,
 farget jeg på motsatt side av den jeg stemplet på, hvis ikke hadde tusjene løst opp stempelmotivet.
 Dette gir en fin effekt på de ferdige knappene siden fargene kommer lenger bak.
Men denne effekten er vanskelig å fange med kameraet.

Because I used StazOn to stamp with and promarkers to color with, 
I colored on the opposite side of the one I stamped on,
 if not would the markers have dissolved the stamped image. 
This gives a nice effect on the finished buttons because the lines will pop up.
But this effect is difficult to capture with the camera.

Du kan jo se selv hvor mye den krympet.

You can se the shrinkage.


Og til slutt
Gratulerer med dagen Amalie!!

And finaly
Happy birthday Amalie!!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar