Sider

lørdag 28. juli 2012

Bobler av energi og skaperglede / Bubbles of energy and creativity

 Etter 4 uker med sommerferie og 2 uker på hytta uten nett
(ganske deilig å ha litt teknologifri og bruke tiden til å lese, strikke, spille spill, ha vannkrig og bade) bobler jeg over av bloggideer og mer kreativitet. (innlegg nr 3 i dag say no more)

After 4 weeks of summer vacation and 2 weeks at the cottage without internet  (quite nice to have some time of from technology and use the time to read, knit, play games, have water wars and bathing) bubbles over with my blog ideas and more creativity. (Post No. 3 today say no more)

Denne jakka strikket jeg i fjorsommer men den fikk ikke lukking før nå.
Riktignok har jeg prøvd meg på flere varianter før uten at jeg har blitt fornøyd.
Den var originalt en omslagsjakke og skulle ha strikket knytesnor som du kan se i mønsteret HER.
Jeg har også prøvd med trykknapper men det ble heller ikke noe bra.
Løsningen jeg endte på ble dobbeltspenn, med skjult knapp på innsiden.

This jacket I knitted last summer but it did not have a closeure until now.
Certainly, I have tried on several variations before without being satisfied.
It was originally a cover jacket and the tie should have been knitted cord that you can see in the pattern HERE.
I also tried to use push buttons but they were not any good.
The solution I came to was the double-span, with a hidden button on the inside.


Har endret en del på jakka i forhold til mønsteret.
Bakstykket er originalt men på forstykkene skulle det vært "blondekant"
som jeg droppet og kun strikket riller.

Has changed a part of the jacket relative to the pattern.
Back piece is original but on the front should have been "lace"
I skipped the lace and only knitted garter stitch.

Ermene ble til halvlange "pose-ermer" i stedet for små puff-ermer.
Nå som lukkingen er på plass kan jeg bruke jakken ute også ikke bare hjemme.
Men jeg burde vist finne frem strykejernet og få presset ut kantene som ruller seg opp hele tiden.

The sleeves were on half-long "bag-sleeves" instead of small puff sleeves.
Now that the closure is in place, I use the jacket out not only at home.
 But I should have been finding the iron and pressed out the edges that rolls up all the time.

Og mens strykjernet er ute av "skapet" 
hva passer vel bedre enn å lage noen strykemerker for å pynte opp den grå hettejakka til junior?

And while the iron is out of the "closet"
what fits better than making a ironing tags to decorate the gray hooded jacket for junior?


Merkene er laget på Silhouette-maskinen min og skjært ut av Smooth Heat Transfer Material.

The tags are made on the Silhouette- machine and cut out of Smooth Heat Transfer Material.


Eieren av jakka er også fornøyd.

The owner of the jacket is also satisfied.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar