Sider

torsdag 2. august 2012

Elias Og Amalie / Elias and Amalie


Mine tantebarn har begge hatt bursdag nå og i den forbindelse
har jeg laget bursdagskort som jeg har sendt i posten.
Er jo ikke mye annet enn regninger som faller ned i postkassa nå om dagen
men mine egne unger løper til postkassa når vi kommer hjem nesten hver dag.
Derfor bestemte jeg meg for å sende kort til tantebarna
selvom de allerede hadde fått pressangene sine i sommer.


My niese and nephew both had their birthday this past week,
 and in that regard I've made birthday card that I sent in the mail.
Is not much more than the bills that fall into the mailbox these days
but my own kids run to the mailbox when we come home almost every day.
So I decided to send cards to my niese and nephew
although they had already received their gifts this summer.


Laget dette kortet til min nevø som er 6 år i dag og skolegutt!!
Det er, for de som ikke vet det, en Super Mario Soppehatt
Har laget den vanlige før som dere har sett her.
Så nå bestemte jeg meg for å lage fly-modellen.

I made this card for my nephew, who is 6 years today and starting in 1st grade.
This is, for those tha do not know, a Super Mario Toadstool/Mushroom
Have made the usual Toadstool before
so I desided to make the flying kind


Jeg laget dette med hvit base og dobbel orange lue. Med skygge.

I made this with a white base and double orange hat. With brim.


Slik at jeg kunne skrive hilsen inni hatten.
I wrote the greeting inside the hat.


Gratulerer med dagen Elias!!

Happy Birthday Elias!!


Min niese hadde bursdag forige helg og fikk sitt kort litt sent.
Bedre sent enn aldri.

My niese had her birtday last weekend and got her card a little late.
Better late than never.


Dette kortet laget jeg til henne.

This is the card I made for her.


Et ganske rent design med litt sterke rosafarger. Og et farget stempelmotiv inni.

A clean design with bold pinks. And a colored stamped image on the inside.


Bak motivet er det en dobbel tag som spretter ut på hver side når man drar i snora.
Hvordan den er laget kan du se her.

Behind the image there is a double pull-out-tag with the greeting on it.
You can se how it's made in this video.


Fronten på dette kortet har utskjærte bokstaver, skjært ut med Silhouette Cameo.
På baksiden, inni kortet, er det montert et rosa "bakteppe" ,på 3D puter, for en fin dybdevirkning.

The front on this card have cut out letters, that i cut out with the Silhouette Cameo.
On the backside, inside the card, i mounted a piink backdrop on 3D gluepads, to get a nice effect.







2 kommentarer:

  1. Kjempe kult kort! Skjønner jeg må bruke cameoen min oftere! Super fint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Må si det at med en (snart)5 åring og en 8 åring går det mye i Supermario. Både spill, klær og lek. Og nå også kort. Må nok jobbe med å få til Mario og Luigi kort nestegang. og kanskje Prinsesse Peach??

      Slett