Sider

fredag 24. august 2012

Vinyl klistremerker / Vinyl stickers

 
Jeg fikk mye "godord" på jobben etter den forrige kveldsuka.
Det er moro når det man gjør "på kødd" blir satt pris på.
Ressultatet var at jeg fikk en bestilling på et klistremerke
som skulle være fronten på en Mustang Cab.
En slik som kollegaen min driver å restaurerer, og han gav meg dette bilde å gå ut fra.
 
The workbench i Pimped 3 weeks ago got my colleagues to smile.
It's nice when things you do for fun (as a joke) is appreciated.
 
I got a request from the owner, for a sticker resembling a Mustang Cab that he is restoring.
I got a picture of a car like that to use as a guide.
 
 
Dette var det jeg begynte med.. lastet det inn i Silhouette studio og prøvde auto trace.
Det ble SLIK:
 
This is what i had to work with.. loaded it into Silhouette studio and tried to auto trace it.
It turned out like THIS:
 
 
Ikke akkurat superfornøyd med det. Uansett hva jeg gjorde ble det ikke bra.
Men jeg ga meg ikke.. har ikke jobbet så mye med fritegning i dette programmet
og man må tenke litt andeledes enn ellers når man tegner siden man hele tiden må tegne i sirkler.
Men med noen timer hard jobbing og "kræsjing" (tror du ikke at programmet kræsja når jeg nesten var ferdig og jeg hadde jo sef lagret.. ikke) så ble resulatet dette:
 
Not exactly superhappy about it. I could not make it right even if i tried. But i kept on going..
I haven't tried to freehand in this program and you have to think different when you do.
Like in sircles.
But after hours and crashes (the program shut down when i was almost done the first time.. and I had NOT saved) but it turned out like this after my hard learned lesson.
 

Så "nå" var klokken 01:30 (snart morgen) og jeg hadde skjært ut vinylen i maskinen min og plukket ut alle linjene og ble strålende glad over resulatet.
JEG FIKK DET TIL!!!
 
On this point the time was 01:30 in the morning and I had finally cut and picked out all the little bits and pieces and was very happy about the resoult.
I DID IT!!!
 
 
Var ikke akkurat opplagt da klokka ringte kl 05:00 (føltes som 5 min etter jeg lukket øynene) og sa det var på tide å stå opp å gå på jobb.
Tiden hadde løpt fra meg "kvelden" før kan man si.
Men det var verdt det synes jeg.
 
I was still tired when my alarm clock rang at 05:00 (5 minutes after I closed my eyes it felt like)
and said it was time for work.
But the resoult was worth it I think.
 
 
Disse bildene ble tatt med min iPhone etter at merket var satt "på plass"
Og mottageren proklamerte at han vurderte å ta hele benken inn i stua og bruke den som TV-benk
hehe..
 
I took these with my iPhone after the sticker was in place.
The owner thougt it was so cool that he "planed" to have it in his livingroom as a TV-bench
lol..





2 kommentarer:

  1. Kult! Jeg har ikke prøvd auto trace. Bruker cameoen min alt for lite!

    SvarSlett
  2. auto trace funker bra på enkle former uten for mye støy og med rene linjer. som jeg prøvde å vise over her. men med øvelse er det like enkelt å lage former med å tegne selv. uante muligheter.

    SvarSlett