Sider

søndag 26. august 2012

Et gammelt dynetrekk / Old bedlinen

 
I dag gjorde jeg noe jeg har tenkt på en stund.
Jeg fant frem symaskinen og ETT gammelt dynetrekk jeg har hatt liggende.
Dynetrekket var godt vasket men ikke utslitt og har ligget ubrukt i skapet en stund.
Nå trengte jeg plassen til noe annet (vi har mange sett sengetøy) og Martine trengte nye pysjer/nattkjoler.
 
Today I did something I have had in the back of my head for some time.
I dusted of my sewing machine and got ONE old bedlinen out of  my linencloset.
I needed the space and Martine needed new night gowns/PJs.
 
 
Slik så det ut før jeg startet etter middag. (17:00)
 
This was before. I started after dinner (5p.m.)
 
 
Jeg fant også en nattkjole ( fra Wheat) som fremdeles passer for å bruke som mal.
Jeg hadde ikke noe mønster men et par ideer i hodet.
 
I found this night gown (Wheat) that still fits to use as a guide.
I did not have a pattern just some ideas in my head.
 
 
Frem med saksa...
 
Out with the scissors..
 
 
Noen sømmer og blonder..
 
Ad some lace..

 
 
Det var 1..
One down..

 
 
Det var 2..
 
Two..




 
Og 3..
 
And three
 
 
Viktigst av alt.. Jeg fikk ei glad jente (som alltid er glad for alt jeg lager til henne og går med hjemmelagede kjoler på skolen, stolt som en hane) Det varmer et mammahjerte.
 
Det hele tok 4 timer. Ikke værst for en ettermiddag.
Mange penger spart.
 
Most importantly I got a happy girl (hwo always loves the stuff I make for her, and prowdly wears homemade dresses for school (no dresscode)) It warms my heart.
 
It all took about 4 hours, not bad for a afternoon.
Lots of money saved.







2 kommentarer:

  1. Kjempe søte plagg! Å så kul label! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for det Helle. Labelen ble til lenge før bloggen.
      (kjøpt på www.minanamnband.se/)
      å finne en farge som passer til "alt" samtidig som den er "meg" var utfordrende.. ikke "guttete" eller "jentete" men jeg liker oransje og oransje passer til ALT

      Slett