Sider

torsdag 17. juli 2014

Nå er det sommer og sommer er lesing


Nå har vi vært 9 dager på hytta
 og jeg har vel gjort fint lite utenom å lese (ca 1500 sider) og bade.
(kanskje spist litt, sovet litt og andre ting som man ikke kan lure seg unna med tre unger)
Men er boka god er det vanskelig å legge den fra seg og da blir det fort seine natta før man kommer til et sted det passer å stoppe.

Uansett, 
om du bare har tenkt å lese en bok i sommer må det bli denne:


Det er en "MÅ LESES" bok. 
Hvis du klarer å lese den uten å le høyt, har du dårlig humor.
Hvis du ikke feller en tåre, er du hjerterå. 
Denne kommer jeg til å huske lenge. Jeg tror denne går rett inn på 1. plass noensinne.
Den er lettlest, fengende og UMULIG å legge fra seg. 
Jeg brukte ca 30 timer fra start til slutt medregnet mat, søvn, bading og bleieskift mm.
Jeg var innom stort sett hele følelsesregisteret og satt igjen med dype tanker om livet.


Disse andre to går mer under lettspist sommerlektyre. Fine historier, lettleste og helg greie sammenlignet med boka over.
Hva som utgjør forskjellen er vanskelig å sette fingeren på men NOE er det.
Jeg ble i alle fall ikke beveget på samme måte.


Fortsatt fin Sommer!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar