Sider

lørdag 8. september 2012

Flere restegarnluer

 
Denne helgen har det blitt flere restegarnluer.
Nå er jo ikke helgen helt over enda men jeg startet litt tidlig.
 
Siden Martines lue ble godt vasket i vaskemaskinen i vår (skal vise bilde senere)
Har det ligget ganske høyt på lista over ting som skal gjøres, å strikke en ny.
 
Lua er mørke lilla med lyserosa perler.
 
This weekend I made more leftoveryarn hats.
There is still a day left of the weekend but I started early.
 
Sinse Martines hat was washed hard this spring (I'll show pics later)
Therefore a new one was high on the priorety
 
The hat is purple with light pink pearls
 
 
Mønsteret heter Odessa og finnes på engelsk her og norsk her.
The pattern is named Odessa and is found here.
 
 
Og etter litt om og men ble det lue til minstemann også.
En baggy lue i svart. En kul lue til en kul gutt.
 
Lua er laget etter eget hode og blitt til mens jeg holdt på.
Men siden lua skulle bli baggy gikk jeg tom for garn rett før fellinga.
 
After a bit of fuzz a hat was made for the little man too.
A baggy hat in black. A cool hat to a cool boy.
 
The hat is made in my head as it got on.
But as it was supposed to be baggy I was out of yarn right before the decrease.
 

 
Det var sent i går kveld så i dag tidlig dro jeg i garnbutikken.
 
This was late last night so I had to go to the yarnstore this morning. 
 
 
Som pynt har jeg strikket en lapp og satt på en knapp.
Jeg har også strikket inn en H i rillestrikk.
 
As embellishment I knitted a patch and attatched a button.
I also knitted an H in garter stitch.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar