Sider

mandag 3. september 2012

Restegarnluer / Leftoveryarn Hats

 
 
Denne uka har ikke vært så aktiv på hobbyfronten,
men i går (søndag) fikk jeg ånden over meg.
Jeg fant frem litt garnrester som jeg tenkte jeg skulle få brukt opp.
 
This week have not been the most active outside work.
but yesterday I got the spirit.
Found some leftover yarn I wanted to use.
 
 

 
Det første jeg laget var denne. Har laget 4-5 stk av denne før.
Mønsteret er fra Garnstudio, og garnet er Drops Alpaca.
Fargene: 3770 mørk rosa, 2020 lys camel.
 
The first I made was this. I have made this hat 4-5 times before.
I's from Garnstudio and the yarn is Drops Alpaca
Colors: 3770 dark pink, 2020 light camel.

 
Til pynt heklet jeg en heklet blomst og satte en knapp i midten.
Her brukte jeg litt "Glittertråd" fra drops for ekstra effekt.
 
Embellished with a crocheted flower and a button.
I used glittertwine to spice things up.
 
 
Denne lua ble litt mer hodebry. Jeg var sikker på at jeg hadde nok garn, men nei.
Plutselig var jeg tom for: 618 lys beige,
men jeg synes jeg hadde kommet for langt til å begynne på nytt.
Jeg fortsatte derfor med 2020 lys camel.
Men da jeg hadde 4-5 runder igjen var jeg tom for 6205 lys blå.. sukk..
den enste blå jeg hadde igjen var 2918 mørk turkis så da ble det det.
 
This hat was a pain. I thought that I had enough yarn, but no.
Suddenly I was out of 618 light beige,
I had come to far to take it all apart.
I switched to 2020 light camel.
But again when I had 4-5 rounds left I was out of 6205 light blue.. sigh..
I only had 2918 dark turquoise, so thats what I used.
 
 
Så for å rette litt på dette lappeteppet av farger pyntet jeg med litt broderi og knapper.
Er ikke så god på det med brodering så det ble som det ble.
Det skal forestille en bil om noen lurer. Hehe
Det ble også en heklekant på denne.
 
To make this patchwork of a hat work for me I embellished with embrodery and buttons.
I'm so bad at it, but it is what it is.
It's supposed to be a car if you wonder.. LOL
The hat also got a crocheted edge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar